TRAINING FOR ATHLETES

Trener przygotowania motorycznego wspiera karierę sportowca od strony fizycznej i mentalnej. Jego głównym zadaniem jest optymalizacja ruchu oraz zwiększenie wydajności biomechanicznej zawodnika.

W zawodowym sporcie przygotowanie motoryczne to niezbędny element dla każdego sportowca, który chce wygrywać i efektywnie rozwijać swój talent.

W mojej karierze sportowej zabrakło takiej osoby. Do wielu rzeczy musiałem dojść sam, mozolnie walcząc o właściwe miejsce i dobrą dyspozycję. Dziś mam świadomość, że moja ówczesna praca była mało produktywna i nie przynosiła zamierzonych rezultatów.

Nie mając odpowiedniego fundamentu w postaci poprawnych wzorców ruchowych, popełniałem nieświadome błędy, które tylko blokowały mój aparat ruchu i zwiększały ryzyko wystąpienia kontuzji. Nie wiedziałem jak wygląda odpowiednie przygotowanie ruchowe przed jednostką treningową ani jak ustabilizować tułów podczas wykonywania martwego ciągu czy przysiadu. Nikt wcześniej nie nauczył mnie poprawnie biegać, bezpiecznie hamować, skakać i lądować. Nie zdawałem sobie sprawy z faktu, jak ważny jest trening mobilności i jak samemu radzić sobie z bólem przy pomocy prostych technik mobilizacyjnych.

Dziś wiem, że właściwe przygotowanie motoryczne przy odpowiednim planie żywieniowym i efektywnych strategiach regeneracji, pozwalają w pełni wykorzystać sportowy potencjał zawodnika i umożliwiają znalezienie się na równi z najlepszymi.

W ramach pracy z S&C Room każdy sportowiec poddawany jest dokładnej obserwacji i ocenie funkcjonalnej sprawność fizycznej, przy pomocy testów FMS – Functional Movement Screen i MCS – Movement Compensation Screen.

TRAINING FOR ADULTS

Czy na pewno wiesz jak poprawnie przygotować się do treningu i rozpocząć ćwiczenia bez żadnych dolegliwości? Czy wiesz jak uzyskać poprawne ustawienie kręgosłupa oraz jak ustabilizować barki i biodra podczas wykonywania podstawowych ruchów funkcjonalnych ? Czy znasz sekwencje napinania i w optymalny sposób potrafisz oddychać w czasie ćwiczeń ?

Poznaj zintegrowany system treningu, łączący w sobie wiele metod treningowych, oparty na poprawnych, fundamentalnych wzorcach ruchowych, gdzie technika i mechanika ruchu odgrywają nadrzędną rolę.

Wyeliminuj błędne, nieefektywne nawyki treningowe i realizuj swoje cele bez przeszkód. Naucz się kontrolować swoje ciało w pełnym zakresie ruchu i zwalcz dotychczasowe ograniczenia. Zacznij traktować siłownię, jako bezpieczne środowisko w którym uczysz się i rozwijasz poszczególne umiejętności. Niech każdy skok, przysiad czy chwyt sztangi, staną się dla Ciebie przyjemnością, dzięki którym odczujesz efekty swojej pracy.

TRAINING FOR KIDS

TRAINING FOR KIDS – jest treningiem opartym na kanadyjskim modelu długofalowego  rozwoju fizycznego dziecka – LTAD (Long Term Athletic Development), który pozwala zidentyfikować w jakim momencie młody sportowiec najkorzystniej rozwija daną umiejętność motoryczną. Dzięki takiemu podejściu, dziecko jest w stanie robić szybciej postępy w swojej sprawności, co przekłada się bezpośrednio na grę i umiejętności techniczno-taktyczne w poszczególnych dyscyplinach.

Podczas pracy z S.C. Room uwzględniane są trzy etapy rozwoju motoryczności dziecka według koncepcji LTAD:

  1. BUDOWA FUNDAMENTU – Chłopcy w wieku od 6 do 9 lat i dziewczynki w wieku od 6 do 8 lat.

Na tym etapie naszym celem jest:

– nauka fundamentalnych wzorców ruchowych ( prawidłowego wzorca przysiadu, skoku, lądowania, hamowania, biegu, zwrotu, pchnięcia, ciągnięcia )

– budowanie odpowiedniej kompetencji ruchowej poprzez zabawę

– rozwój zwinności biegowej, szybkości, stabilności i koordynacji nerwowo-mięśniowej

– rozwój siły poprzez ćwiczenia z oporem własnego ciała.

– integracja oraz rozwój funkcji poznawczych, mentalnych i emocjonalnych

– identyfikacja potencjału motorycznego

– praca nad gibkością

  1. NAUKA TRENINGU – Chłopcy w wieku od 9 do 12 lat i dziewczynki w wieku od 8 do 11 lat. Jest to jeden z najważniejszych etapów nauki i przyswajania nowych informacji przed rozpoczęciem fazy nagłego wzrostu w okresie dojrzewania płciowego.

Na tym etapie naszym celem jest:

– transfer fundamentalnych wzorów ruchowych na ogólne umiejętności motoryczne

– nauka podstawowych zasad treningu

– dalszy rozwój zwinności biegowej, szybkości, stabilności i koordynacji nerwowo mięśniowej

– rozwój siły poprzez ćwiczenia z oporem własnego ciała i przy użyciu piłek lekarskich.

– identyfikacja i rozwój dominujących predyspozycji

– integracja oraz rozwój funkcji poznawczych, mentalnych i emocjonalnych

– kontrola gibkości

  1. TRENING DLA TRENINGU – Chłopcy w wieku od 12 do 16 lat oraz dziewczynki w wieku od 11 do 15 roku życia. Jest to złoty wiek sprawności fizycznej dziecka według LTAD.

Na tym etapie naszym celem jest:

– doskonalenie ogólnych umiejętności motorycznych

– rozbudowanie sprawności specjalnej

– rozwój siły (stopniowe wprowadzanie oporu zewnętrznego w postaci wolnych ciężarów )

– rozwój szybkości liniowej i wielokierunkowej ( nauka przyspieszenia, prędkości maksymalnej, zmiany kierunku biegu )

– doskonalenie stabilności i kontroli nerwowo-mięśniowej

– selekcja i dalszy rozwój dominujących predyspozycji

– praca nad mobilnością i elastycznością

– integracja oraz rozwój funkcji poznawczych, mentalnych i emocjonalnych

Taki model pracy z dziećmi i młodzieżą, realizowany poprzez dobrze zaprogramowany system pracy nad motorycznością już od najmłodszych lat:

– stworzy solidny fundament motoryczny dla wybranej przez dziecko dyscypliny sportowej

– pozwoli w pełni wykorzystać potencjał sportowy dziecka

– uchroni przed „wczesnym wypaleniem sportowym”

–  zmniejszy ryzyko wystąpienia kontuzji w późniejszym etapie uprawiania sportu

– rozbudzi chęci uczestnictwa w różnych aktywnościach fizycznych teraz i w przyszłości

– ukształtuje charakter sportowy dziecka, który będzie towarzyszył mu przez całe życie

 

Drogi Rodzicu, rozwijaj świadomość treningową swojego dziecka i wspieraj jego harmonijny rozwój. Stwórz warunki, aby mogło nie tylko stać się sprawniejsze fizycznie, ale miało szanse wykorzystać w pełni swój potencjał i zostać wybitnym sportowcem.

KONTAKT

​Wrocław, Poland​

Imię *

Twój email *

Wiadomość *